Слънчевите цепелини, оборудвани с тънкослойни слънчеви клетки, биха могли да позволят щадящо климата летене…

Слънчевите цепелини, оборудвани с тънкослойни слънчеви клетки, биха могли да позволят щадящо климата летене. Според проучване на учени от FAU времето за полет между Лондон и Ню Йорк би било 2 до 3 дни.

Слънчевите дирижабли могат да представляват щадяща климата алтернатива на конвенционалното летене. Университетът Фридрих-Александър Ерланген-Нюрнберг (FAU) посочва това. Става дума за цепелини с високоефективни слънчеви клетки и изключително леки батерии на борда. Това може да бъде опция за eFuels и соларен керосин. „Ако разчитаме на захранвани със слънчева енергия дирижабли, можем да направим авиацията по-щадяща климата доста бързо и икономично“, казва проф. д-р. Кристоф Пфлаум от FAU. „Нашите изчисления показват, че използването на слънчев цепелин може значително да намали както транспортните разходи, така и емисиите на CO2 от авиацията.“

Тънкослойните клетки се зареждат, когато летят
Такива дирижабли са оборудвани с изключително леки и високоефективни тънкослойни соларни клетки, които постоянно се зареждат по време на полет. „В резултат на това при летене няма емисии, свързани с горенето“, казва ученият.

Енергията от електрическата мрежа е необходима само за зареждане на батерията, преди дирижабълът да излети, като в процеса се отделят изключително малки количества CO2. „Това е от един до максимум пет процента от количеството въглероден диоксид, което се получава в конвенционалния въздушен трафик“, казва той. Например стойността за товарен транспорт на дълги разстояния е под един процент, за полети на средни разстояния е малко под 1,4 процента, а за пътнически транспорт е малко под пет процента.

Технологията може да се внедри бързо, но цепелините дълго време бяха пренебрегвани. „Разбира се, трагедията с дирижабъла „Хинденбург“ играе важна роля“, казва Пфлаум. „Този ​​цепелин беше с дължина 245 метра и диаметър 41,2 метра, един от най-големите самолети, създавани някога и истинска сензация при първото си пътуване през март 1936 г. Но само година по-късно той се запали при кацане в САЩ и беше напълно унищожен. Дълго време това означаваше края на дирижаблите, но сега те са напълно преосмислени със слънчеви клетки на борда и се работи върху „истинска промяна на играта“.

Аргументът за цената също говори за слънчевите дирижабли. Според изчисленията на изследователите, разходите за потребление на енергия на дирижабъл със слънчева енергия са значително по-ниски от тези на конвенционален самолет.

Няколко студенти от FAU симулираха и изчислиха колко бърз би бил дирижабъл със слънчеви клетки на борда и кой маршрут трябва да поеме, за да използва оптимално вятъра, времето и позицията на слънцето.

Три дни от Лондон до Ню Йорк
Те показаха, че са възможни както национални, така и континентални и дори междуконтинентални полети със задоволителна продължителност на полета. „Според нашите изчисления полетът през Атлантическия океан от Ню Йорк до Лондон отнема около два дни и една нощ“, казва Пфлаум, обобщавайки резултатите. „В обратна посока от Лондон до Ню Йорк пристигаме с полетно време от три дни и две нощи.“

Такива времена за пътуване са приемливи за повечето товарни превози и той вижда възможност и за превоз на пътници. „В крайна сметка пътуването с дирижабъл е много по-удобно, отколкото с обикновен самолет. Има място за трапезария и салон и за интелигентни двойни стаи за пътниците.“

ИзточникFAU Германия
0 out of 5

Още по темата

608Феноветекато
90последователиследвам
396последователиследвам
- КЛИКНИ НА КАРТИНКАТА -spot_img

Най- нови